Ben je op zoek naar een logo of huisstijl? De stijl van Vormgevoel is strak en tijdloos, maar vaak wel opvallend en het liefst met wat humor. Grafische vormgeving is een heerlijk vak.  Less is more, werkt vaak goed, maar het voornaamste is.... het moet passen, je moet er helemaal blij van worden! Ik werk voornamelijk met Illustrator, Indesign en Photoshop. Naast het digitale ontwerp wordt er ook voor het drukwerk gekeken naar de stijl en papiersoorten. Het moet passen bij de idintiteit van het merk. Voor social media is het tegenwoordig ook belangrijk om naast het logo en de huisstijl ook een stijl voor social media te ontwerpen, hierbij zijn passende kleuren en lettertypes belangrijk + de stijl van de foto's die gebruikt worden. Hierdoor ontstaat er een rustige en harmonieuze feed! 

Interesse om tijdens een één-op-één gesprek tijdens een kopje koffie? 
Bel of mail me: 06 4 85 85 699 of vul het contactformulier in. 

 

Top 10 tips voor huisstijl

1    Blijf bij je eigen stijl
Zorg dat je bij jezelf blijft. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, er zijn zoveel leuke stylen, lettertypes en kleuren, maar welke past er nu het beste bij jou? Maak het visueel, maak een moodboard van de stijlen, kleuren en lettertypes, ga knippen en plakken of maak een digitaal moodboard op Pinterest. Ga op zoek de stijl die bij jou past, loop niet de kudde achterna, maar volg je eigen pad. Wees authentiek, je logo en je huisstijl is een reflectie van jouw en je bedrijf. 

 

2    Houdt het simpel
Ik hou zelf erg veel van simpel en strak. Een sterk logo is vaak ook een simpel en tijdloos ontwerp. Zoals het logo van de NS. Het is misschien niet “hip & happening”, maar het is wel tijdloos en het dekt de lading. 

 

3    Creëer het juiste beeld
Een beeldmerk in een logo heeft mijn persoonlijke voorkeur. Het is belangrijk om niet teveel in details te treden, ga voor eenvoud. Je hoeft niet alles te laten zien om de boodschap over  te brengen. De kunst van het weglaten is ook een groot deel van het traject tijdens ontwerpen van een logo en huisstijl. Less is more. Het overbodige wordt weggehaald zodat alleen het beeld overblijft.

 

4    Kies je kleur
Voor de juiste stijl is een combinatie aan kleuren onmisbaar, kleuren maken je huisstijl visueel aantrekkelijk dus zorg voor een goed kleurenpalet. De laatste jaren zijn kleuren ook belangrijker geworden door de toepassing ervan op social media. In je feed op Instragram kun je kleuren gebruiken als een mooie aanvulling. Door het gebruik van verschillende passende kleuren + de juiste en consequente bewerking van foto’s krijg je vanzelf een rustige en duidelijke feed, die laat zien wie je bent en waar je voor staat. De kleuren kunnen natuurlijk ook gebruikt worden in de styling van drukwerk, en op je website. Vaak is het mooi om warme en zachte tinten te gebruiken. Ook de combinatie zachte en donkere tinten werkt goed. De donkere tinten zijn dan ook goed te gebruiken voor teksten, zodat deze goed zichtbaar blijven. 

 

5    Vindt je font
Een passend lettertype is een vak apart. Persoonlijk ga ik altijd mijn gevoel achterna. De lettertypes die in het logo en de huisstijl gebruikt worden moeten goed bij elkaar passen, hierdoor moeten ze juist verschillende zijn! Opposites attract! Combineer strakke lettertypes met een geschreven font. Kies je voor een klassiek lettertype, dan kun je hiervoor juist een dun strak lettertype als tegenhanger gebruiken. 

 

6    Wees consequent
Zorg ervoor dat je ontwerp en de huisstijl consequent worden toegepast. Spring niet van de hak op de tak door elk half jaar een nieuwe kleur of een nieuw lettertype te kiezen. Ga niet mee in nieuwe hippe kleuren, maar houdt je eigen stijl aan. Zorg dat het ontwerp van je logo een ontwerp voor de lange termijn is. Pas je stijl toe in al je communicatiemiddelen om op deze manier een “brand awareness” te creëren.  

 

7    Kies het logo waar je blij van wordt!
De laatste en misschien wel de belangrijkste tip: Vindt het juiste logo.  Neem geen overhaaste beslissingen omdat je staat te popelen om aan de slag te gaan met je nieuwe bedrijf of huisstijl. Een logo wat je “mooi”, of nog erger “leuk” vindt, is niet goed genoeg. Daar moet je geen genoegen mee nemen. Je moet er zo blij van worden dat je midden in de nacht je bed uit wil om je het noge ens te bekijken. Daarom is het ook belangrijk om het logo uit te draaien en op te hangen op de ijskast of een andere plek waar je vaak komt. Kijk ernaar, laat het op je inwerken en als je er blij van wordt en je voelt dat dát jouw logo is, dan heb je je logo gevonden!

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2015 - 2019 Vormgevoel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.