Een planner voor iedereen!
Er zijn zoveel verschillende mensen en om die reden heeft Vormgevoel ook heel veel verschillende stijlen planboeken. Welke plannen en dromen heb jij op je lijstje staan? Zaken die je zou willen bereiken zowel op persoonlijk als op zakelijk gebied? Maar hoe ga je dit ordenen? Hoe ga je ervoor zorgen dat je deze nieuwe voornemens daadwerkelijk gaat omzetten in acties en je daardoor je doelen gaat bereiken? Iedereen is anders en daarom heeft Vormgevoel ook heel veel verschillende planner. Er zijn liggende en staande planners, grote en kleine planners, zoals bijvoorbeeld de kleine weekplanner of de grote maandplanner. Dit zijn 12 posters voor elke maand van het jaar. Alle planners zijn datumloos en gemakkelijk zelf in te vullen. 

Dit zijn de planners & planboeken van Vormgevoel: 

A4 planboek
108 pagina's, dik gedrukt papier, geboden in boekblok, weekplanning, datumloos
TODO, write it down, inspirerende quotes, genaaid gebonden met linnenrugband

Plan Your Work A5 planner
164 pagina's, dik papier, Wire O binding, jaarkalender, datumloos TODO, write it down, inspirerende quotes

Plan Your Work A5 planner Leopard print in 2 kleuren
164 pagina's, dik papier, Wire O binding, jaarkalender, datumloos TODO, write it down, inspirerende quotes

Weekplanner
21 x 10 cm, 50 vel, weekplanning

Workdays planner
21 x 10 cm, 50 vel, weekplanning

Maandplanner
12 grote posters om te plannen. 42 x 60 cm, 150 grams papier

Hoe maak je een goede planning?
Met een plannboek werk sneller en efficiënter. Moeilijk? Nee hoor, ook plannen kun je leren! Vaak geven mensen aan dat ze nog nooit echt met een planning gewerkt hebben, of dat ze er wel een hadden, maar het niet werkte. Ze hebben het gevoel dat ze zich er toch niet aan kunnen houden, of ze vinden het te moeilijk om in te schatten hoeveel tijd dingen kosten. Doordat ze het gevoel hebben dat ze zich definitief vastleggen door een planning te maken, zijn ze juist minder geneigd om dit te doen. Het is echter een misvatting dat een planning iets is wat altijd vast blijft staan. Zie een planning dan ook niet als iets om je krampachtig aan vast te houden, maar juist als steuntje in de rug. Houd je planning flexibel door marges in te bouwen voor vertraging of onverwachte tegenslagen en bekijk elke week je voortgang. Zo kun je op tijd ingrijpen als je vertraging oploopt, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan! 

Hoe kan je het beste een planboek gebruiken?
Het A4 planboek Elke planner is anders, de grote A4 planner is de eerste planner van Vormgevoel. Ontworpen in 2015 en na een paar kleine aanpassingen en verbeterpunten is dit planboek qua ontwerp hetzelfde gebleven. Wel is er gekozen om de planner te laten drukken in Nederland. Is hij in boekblok gebonden en heeft hij een liggen rugband voor bescherming. Ook is de cover extra sterk doordat het een dubbele cover is. 

Je kunt elke week al je TODO’s en afspraken in je planboek zetten, het beste moment van de week is zondagavond. Dan ben je nog relaxed en heb je genoeg tijd om te bedenken wanneer je welke activiteiten gaat plannen. Achter elke activiteit kun je de tijd zetten die je denkt nodig te hebben. 

De maandplanner Bij de maandplanner werk je vaak per maand. Op deze planne kun je goed zien wie waarheen moet en wanneer. Deze maandplanner is vooral erg handig voor families. Via kleuren kun je aangeven voor wie de planning bedoelt is. 

De weekplanner Bekijk je agenda of maandplanner om te zien wat voor afspraken je die week hebt. Vervolgens zet je neer wat je elke dag wil doen, zodat je een beeld heb van wat er die week gepland staat zodat je niet als een kip zonder kop dingen gaat doen.

Dagplanning Elke avond of ochtend een planning voor de dag.  Wat heb je de dag ervoor laten liggen, neem dit mee voor vandaag. Zorg daarom dat je altijd genoeg ruimte hebt in je planner om extra activiteiten erbij te zetten.

Als laatste tip, zorg ervoor dat je niet teveel plant op 1 dag, maar verdeel het goed over de week of over de maand. 

 

 

 

 

Er zijn zoveel verschillende mensen en daarom ontwerpen wij ook verschillende soorten planboeken. Er zijn mensen die groot willen schrijven, ruimte nodig hebben en zich niet willen laten dwingen om binnen de lijntjes te te tekenen. Er zijn handige kleine planners, die naast de computer of op het aanrecht goed van pas komen. De maandplanners zijn groot om alles voor iedereen in kwijt te kunnen. Ze kunnen eenvoudig opgehangen worden en zo zie je direct welke afspraken er staan. 

Wat is jou plan? Een plan is als een stip op de horizon. Je weet waar je naartoe moet! Zorg dat je weet wat je plan is, zet de stappen om vooruit te komen. Met heel veel kleine stappen kom je ook vooruit!  Als je een plan hebt ga je vanzelf nadenken hoe je dit plan kan uitvoeren. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat tijdens het proces je het plan bijsteld. Situaties veranderen, jij veranderd en dus kan je plan ook veranderen. Dus ga aan de slag en zet die stip op de horizon! 

Een goede planning maak je door de volgende 3 stappen te doorlopen:

Stap 1
Maak een lijst van alles wat je moet doen. Als een taak te groot is, deel je hem op in kleine, behapbare stukjes. Schrijf per onderdeel op hoeveel tijd je er aan kwijt bent. Tel dit op en je weet hoeveel tijd je op die dag en in die week nodig hebt om alle klusjes en TODO’s van je lijstje af te werken. Kom je aan het eind van de dag niet uit, dan heb je je dus helemaal verkeken op de tijd die je dacht nodig te hebben. Dat is ook weer een mooi leerpuntje. De meeste klusjes, TODO’s, besprekingen etc. duren langer dan je denkt!

Stap 2
Maak een lijst in je planner op het TODO / Prioriteitenlijstje gedeelte, met daarop alle data tot aan je deadlines als je een bepaald doel wil behalen. Schrijf achter iedere datum hoeveel uur je op die dag wilt besteden aan je studie. Tel dit op en je weet hoeveel tijd je beschikbaar hebt tot aan je deadlines.

Stap 3
Puzzel het in elkaar. Vergelijk het aantal uren van stap 2 met die van stap 3. Heb je genoeg tijd om alles af te hebben? Zo niet, waar ga je tijd winnen? Je kunt daarbij ook gebruik maken van een prioriteitenlijstje als je het lastig vindt om keuzes te maken. Reken terug vanaf je deadlines: Moet je nog vijftien uur werk verzetten in drie weken? Plan dan vijf uur per week in.

Doordat je een beter overzicht hebt van de taken die gedaan moeten worden en wanneer je ze gaat doen, zul je merken dat je meer ontspannen kunt zijn op de momenten die je vrij gepland hebt.

© 2015 - 2020 Vormgevoel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Accepteren